Несумњиве развојне разлике и специфичности узраста су биолошка чињеница. Али како ћемо тумачити те разлике је питање нашег позиционирања у односу на те разлике: да ли их сагледавамо као недостатке (сагледавањем у односу на зрелост и одраслост као меру) или их сагледавамо као потенцијале и снаге детета у односу на учење и развој.
Не постоји период у животу када ћемо учити тако много сложених ствари на тако брз и спонтан начин као што уче бебе.
Бебе активно учествују у обликовању начина задовољавања својих потреба, активне су у успостављању интеракција и комуникације са својим окружењем. Бебе су спремне да имају поверење и да безрезервно следе и опонашају особу у коју имају поверење, откривају и упознају свет свим чулима и целим телом, воле да опонашају и заинтересоване су за друге људе.
Двогодишњаци су упорни испитивачи, неуморни експериментатори и посвећени истраживачи. Овладавају светом преиспитујући границе, узроке и последице. Воле да откривају како ствари функционишу. Пажљиво прате и разумеју шта се око њих говори. Имају развијене вештине невербалне комуникације. Неуморни су, витални и стално у покрету. Њихове вештине верблане комуникације се експлозивно развијају и креативно користе језик. Уче шта значи бити људско биће кроз односе са другим људским бићима.
Програм неге и васпитања деце узраста до три године у Предшколској установи «Наша радост» израђује се у складу са Општим основама програма неге и васпитања деце узраста до три године. Општи циљ неге и васпитања деце узраста до две ипо године је унапређивање целокупног телесног, интелектуалног и социо-емоционалног развоја. Васпитање је формативни процес којим се буде и актуелизују психофизички потенцијали детета, проширују и усавршавају искуства детета, оплемењују емоције и мења понашање детета односно формирају и развијају сва позитивна својства његове личности у погледу физичко-сензорног, емоционално-социјалног и умног развоја.
Од процеса васпитања на овом узрасту неодвојива је нега деце којом се одржава њихова хигијена и задовољавају потребе за исхраном, сном и боравком на ваздуху, али и доприноси социјализацији и општем развоју детета. Програм се реализује у целодневном трајању што је у складу са постојећим потребама нашим корисника као и расположивим капацитетима установе.
Нега и васпитање деце јасленог узраста врши се, пре свега стварањем повољне васпитне средине у којој се дете развија у складу са сопственим способностима, откривајући себе и своју околину. Медицинске сестре организују васпитну средину у складу са постојећим развојним постигнућима деце, али и за степен изазовнију, како би се на тај начин подстицао даљи развој. Процес планирања неге и васпитања заснива се на поштовању и уважавању индивидуалних потреба, интересовања и могућности деце. Процена достигнутог степена психофизичког развоја појединца и групе је основ за израду месечног плана.
При планирању, медицинска сестра води рачуна о равномерној заступљености различитих типова активности, како би се постигао складан и уравнотежен развој свих функција: сензоперцептивних, интелектуалних, музичко- ритмичких, језичких, моторичких, графичко-ликовних, функционалних игара и игара улога. Посебно је важно нагласити да у планирању и одабиру активности и садржаја, као и организацији васпитне средине, сестре узимају у обзир особености сваког детета јер једино тако могу да потстакну спонтано изражавање сваког детета и да подстичу и негују индивидуалност сваког детета. Програм рада са децом јасленог узраста, настајаће на основу континуираног праћења сваког детета у групи, података из праћења добијених од родитеља и евалуације претходно реализованих активности са дететом, односно целом групом.
Постављени су стандарди у сарадњи са породицом и континуирано се ради на сталном развијању различитих облика сарадње са породицом: општи/групни родитељски састанци, дан отворених врата, писане поруке, свеске комуникације, информативни пано за породицу, Саветовалиште за породицу, боравак родитеља у групи, индивидуални разговори, Савет родитеља.