Похађање вртића у групи у години пред полазак у школу је постало ОБАВЕЗАНО од 2006.године. Остварује се као програм припреме за полазак у основну школу, најмање 9 месеци и то кроз два организациона облика:
-Полудневни (четворочасовни) рад са децом у главном објекту и издвојеним јединицама у оквиру основних школа и месних заједница;
-целодневни, кроз рад припремних група.
Реални програм у години пред полазак у школу Основе програма „Године узлета” представљају јединствене основе програма за предшколско васпитање и образовање деце од 6 месеци до поласка у школу и основ су за развијање реалног програма и у четворочасовном облику у годину пред полазак у школу који се реализује са децом која се први пут укључују у вртић. У години пред полазак у школу, посебно у односу на децу која до тада нису ишла у вртић, очекивања васпитача, породице деце и друштвене заједнице се израженије усмеравају на развијање писмености деце (под којом се не мисли на учење читања и писања), веће самосталности детета у односу на бригу о себи и спремност детета да се интегрише у заједницу вршњака и одраслих у складу са очекиваним нормама и правилима.
Програм доприноси остваривању права детета да расте и развија се у квалитетној васпитно-образовној средини која поштује његове способности, уважавајући његове потребе, подстиче његов психо-физички развој. За дете предшколског узраста је посебно важно да у години пред полазак у школу борави у подстицајној, осмишљеној и организованој средини.
Циљ васпитно-образовног рада у оквиру припремног предшколског програма је да допринесе: целовитом развоју детета; развоју способности; проширењу искуства; богаћењу сазнања о себи, другима и свету око себе. Припремни предшколски програм има за циљ непосредно припремање деце за школу, допринос њиховој зрелости за живот и рад који их очекује у основној школи.
Зрелост деце за полазак у школу подразумева ниво физичког и психичког развоја који ће детету омогућити да задовољи захтеве који ће му бити постављени у току наставног процеса. Циљеви се остварују кроз систем активности који доприноси остваривању појединих аспеката развоја.
Задаци васпитно-образовног рада у години пред полазак у школу: подстицање осамостаљивања; подршка физичком развоју; јачање социјо-емоцијалне компетенције; подршка сазнајном развоју; неговање радозналости; поштовање индивидуалности и подстицање креативности.
Зашто је припремно предшколски програм важан?
- у погледу социјализације (лакше се уклапају у колектив, буду друштвенија);
- у односу на школске обавезе (боља концентрација и већа пажња);
- више предзнања;
- развијеније способности (за ликовно, вербално, моторичко изражавање);